WYBORY DO SAMORZĄDU
Data ostatnich wyborów:
27.09.2017r.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania :
Do 18.09.2017r. kandydaci mieli przygotować plakaty wyborcze. Zgłosiło się 5 osób. Z programem wyborczym można było się zapoznać do 25.09.2017r. Następnego dnia trwała cisza wyborcza. Zorganizowano sztab wyborczy, który reprezentowały dwie uczennice. Przygotowały one lokal wyborczy. Przez dwie godziny klasy wraz z wychowawcami przychodziły głosować. Po złożeniu podpisu na karcie obecności, pobrali arkusze z listą kandydatów. Uczniowie anonimowo wybierali swojego kandydata. Po zakończeniu głosowania sztab wyborczy rozpoczął liczenie głosów. Wyniki udostępniono następnego dnia. Przewodniczącym został Jakub Ptasiński - uczeń klasy IIID, a zastępcą Daria Marcisz z klasy IIIA.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Spoza zespołu projektowego zaangażowano w realizację wyborów zaangażowały się uczennice z klas drugich oraz nauczycielka, która pomagała im w tym.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Zadanie wykonaliśmy bez większych problemów. Uczniowie jak i nauczyciele byli dobrze do tego przygotowani.
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?:
4. Organizujemy uczniowską komisję wyborczą, która odpowiada za samodzielne przygotowanie i przeprowadzenie wyborów.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Uważamy, że zadanie to jest dobrym początkiem lepszego rozwoju szkoły.
KOMUNIKACJA W SZKOLE
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania :
Zaczęliśmy od utworzenia gazetki szkolnej. Pierwszym ogłoszeniem umieszczonym na niej była informacja o wyniku wyborów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. Z każdą kolejną akcją pojawiają się tam nowe wiadomości, które mają być wskazówką dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców. Jednocześnie, wyznaczeni uczniowie, ogłaszają te informacje w klasach. O aktualnych działaniach SU, w które mają zaangażować się zespoły klasowe, mówimy również przez radiowęzeł.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Uczniowie z poszczególnych zespołów klasowych, którzy byli wybierani ze względu np. na dobrą dykcję (ogłaszanie przez radiowęzeł) oraz wychowawcy klas.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Myślimy, że najtrudniejszym zadaniem było wybranie odpowiedniej godziny, która pasowałaby wszystkim, a jednocześnie nie przeszkadzała w organizacji zajęć.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Uważamy, że sukcesem jest sprawne działanie radiowęzła szkolnego. Informacje przekazywane w taki sposób szybko docierają do całej społeczności szkolnej. Dzięki temu mamy również większą swobodę działania.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?:
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
DZIAŁANIA UCZNIÓW
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania.:
Przez miesiąc Samorząd Uczniowski zbierał karmę, koce i artykuły dla zwierząt. W akcje zostały zaangażowane wszystkie zespoły klasowe. Po uzbieraniu sporej ilości rzeczy udaliśmy się do schroniska. Wybrali się tam uczniowie wraz z koordynatorem projektu.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
W akcje była zaangażowana cała społeczność szkolna.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Nic nie sprawiło nam większych problemów.
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?:
3. Tworzymy sekcje/komisje tematyczne angażujące osoby zainteresowane danym tematem lub działaniem – włączamy do nich osoby spoza władz SU (min. 10 nowych osób dołącza do sekcji).
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Uczniowie chętnie zaangażowali się w zbiórkę.
OTWARTA SZKOŁA
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania.:
Zebraliśmy się na odpowiednio przygotowanej sali gimnastycznej. Znajdowało się tam miejsce dla uczestników debaty - dwa ustawione naprzeciwko siebie stoły oraz jeden pomiędzy nimi dla marszałka. Mamy na myśli studenta Uniwersytetu Gdańskiego z Wydziału Prawa. Przygotowaliśmy też strefę dla widowni. Hipotezą było pytanie: "Czy Polska jest tolerancyjna?". Obie strony przedstawiały argumenty za lub przeciw. Rozpoczęła strona broniąca tezy. Każda z grup miała określony czas na udowodnienie swojego zdania. Debata przebiegała sprawnie. Uczestnicy jak i publiczność zaangażowała się. Stwierdzono, że lepsze argumenty miała strona przeciwna. Po skończonej dyskusji marszałek zabrał głos. Pochwalił, przedstawił błędy oraz dał kilka wskazówek.
Linki związane z realizacją wyzwania:
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?:
Uczniowie klas drugich oraz student z Wydziału Prawa Uniwersytetu Gdańskiego.
Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?:
Wyzwaniem dla uczestników było poradzenie sobie ze stresem. Mówienie przed publicznością spowodowało tremę.
Które wyzwanie z obszaru "Otwarta szkoła" wybraliście do realizacji?:
1. Organizujemy zajęcia/warsztaty o prawach ucznia/człowieka dla uczniów naszej szkoły.
Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?:
Uczniowie dzięki temu mogli wypowiedzieć się. Uczyli się wypowiadać, bronić swojego zdania na forum.