Dzielenie z resztą, czy bez ?

Utworzono: 12-01-2016

     W poniedziałek, 11 stycznia, uczniowie realizujący innowację programową „Wyobraźnia ważniejsza od wiedzy ” spotkali się z dr Barbarą Wolnik z Instytutu Matematyki WMFiI UG.

      Pięciogodzinne zajęcia poświęcone były cechom podzielności liczb i wzorom skróconego mnożenia. Uczniowie zajmowali się podstawowymi zagadnieniami z teorii liczb, pozwalającymi wykazać, czy dana liczba jest podzielna przez inną liczbę. Rozwiązywali także równania wyższych stopni, stosując wzory skróconego mnożenia.

   Ostatnia godzina przeznaczona została na zadania z Olimpiad Matematycznych dla Gimnazjalistów. Tu już nie było łatwo, miło i przyjemnie. Trzeba naprawdę posiadać sporą wiedzę z matematyki, aby stawiane problemy sprawnie i poprawnie rozwiązywać. 

Dzielenie z resztą, czy bez ? grafika
Dzielenie z resztą, czy bez ? grafika
Dzielenie z resztą, czy bez ? grafika
Dzielenie z resztą, czy bez ? grafika
Dzielenie z resztą, czy bez ? grafika
Dzielenie z resztą, czy bez ? grafika
Dzielenie z resztą, czy bez ? grafika